Azzam IK2 Fan Club: Dia Kekasihku Hingga Akhir: Bab 7              
              
           
      
      
        




      
      
        

Chat


Jumaat, Oktober 8

Dia Kekasihku Hingga Akhir: Bab 7



        Dayana telahpun sedar daripada pengsan. Datin Dina berasa lega tidak ada apa-apa yang terjadi kepada puterinya. Datin Dina bertanya kepada Dayana, "Yana... kenapa Yana lukakan tangan Dayana?"

       Dayana hanya membalas, "Tak ada apa-apa lah, mama. Lagipun, Dayana tak apa-apa, luka sikit je ni.."

       "Dayana, mama tahu ada sesuatu yang tidak kena. Mama tengok Yana asyik muram je semenjak dua menjak ni.. Kalau ada apa-apa, Yana boleh bagitahu mama.."

       Dia memberitahu masalahnya kepada Datin Dina hingga mengalirkan airmata. Dayana memberitahu Datin Dina bahawa dia stress dan berasa tidak puas hati dengan Jiha Si Ratu Drama itu. Sekarang baru Datin Dina faham mengapa Dayana selalu tarik muka semasa bertembung dengan Jiha a.k.a Diva Jiha. Tetapi dia tidak memberitahu Datin Dina bahawa dia suka kepada abang tirinya, Azzam....

       Azzam yang sedang menuju ke biliknya terserempak dengan Dayana yang sedang berbual dengan mama. Azzam menyapa "Rancaknya mama ngan Yana berborak, boleh Azzam tahu apa yang Yana ngan mama borakkan?"

      Dayana cepat-cepat mengesat airmatanya sebelum Azzam ternampak dia menangis lalu menjerit "Abang tak perlu tahu! Pergilah layan Jiha, opss.. salah! Diva Jiha abang tu, pergi!"

      "Yana, tak baik cakap dengan abang macam tu!" tegur Datin Dina. Dayana hanya diam. Di dalam hatinya dia bersumpah serana sepuas-puasnya. Jiha yang terdengar perbualan 3 beranak itu berkata dalam hati "Dayana ,kau akan tunggu balasannya kalau kau terus menghina aku!"

Senyum sinis Jiha...

*****

      Pada malam itu, Dayana dengan muka yang masam ke meja makan. Dia menganggap di rumah itu cuma ada Dia, Abang, papa dan mamanya sahaja. Yup, hanya mereka, tiada org lain, tiada Diva yang menyibuk di rumah orang, tiada perempuan gedik yang mahu merampas abang tirinya. Tiba-tiba, Jiha datang dari dapur dengan sup udang, iatu makanan kesukaan Dayana. Dayana yang berwajah masam akhirnya bertukar gembira.

       Jiha perlahan-lahan meletakkan sup itu diatas meja. Dayana tanpa berlengah lagi terus menyerbu sup udang yg dibuat khas oleh Jiha sendiri. Tetapi apa yang Dayana tidak tahu adalah, semasa di dapur Jiha telah menabur banyak lada dan cili ke dalam sup itu. Yes! Biar Dayana makan sup pedas itu! Dia ingin membalas dendam kepada Dayana kerana mengutuk dan menghinanya.

      Dayana menghirup sup dengan gelojoh. Tiba-tiba, Dayana menjerit dengan kuat kerana kepedasan dan dia bersin kerana lada yang terlalu banyak. Datin Dina menjeling Jiha dengan tajam, dia tahu itu perbuatan Jiha,lalu dia menemani Dayana ke bilik air.

Di bilik air:

"Yana tahu kenapa jd cam nih ?"

"Tak tahu pulak Yana ma,pasal apa ye ?"

"Kamu nk tahu knp kamu bersin ?"

"Sbb ?"

"Jiha yang letak cili dan lada terlalu banyak,jadi sebab itu kamu bersin."

"Oh jadi teman wanita abang yang gila glam tuh yang buat.Hish ! Yana kena balas balik nih !"

"Tak payah balas dendam,kita tunggu dan lihat apa yang jd seterus,berdosa tau klau balas dendam."

*****

Dayana berada di biliknya sedang melayari Facebook.Tiba-tiba,Azzam muncul di pintu bilik Dayana.

Azzam menyapa

"Boleh abang masuk ?"

"Hmm..."(Dayana senyum tawar)

"Yana napa masam jer klu jumpa ngan abang ?"

"Kalau abang nk tahu,psl teman wanita abang ok,dia yang buat Yana bersin and kutuk Yana,what kind of girlfriend is this ?"(Dayana bercakap dengan marah)

"Ok,psl Jiha abang mintak maaf,Ok Yana ?"

"Ingat senang abang nak mintak maaf !"

"Habis tuh,mcm mn abg nk mintak maaf ngan Yana ?"

Dayana mendapat idea supaya abangnya boleh berkawan dengannya semula...

"Dengan syarat."

"Apa syaratnya ?"

"1.abang bawa dia pergi dari sini !"

"2.abang kena crush ngan dia ! Boleh ngan peraturan nih ?"

"Boleh Yana tp abang x de niat pon nak couple ngan dia,dia yg ajak so abang acceptlah."

"Yana terima alasan abang,kita deal nak ?"

Dayana dan Azzam bersalaman lalu melayari Facebook mereka.Jiha berasa cemburu kerana dua beradik itu sudah bersatu,rancangannya mahu hancurkan mereka berdua.

Jiha mendapat idea.Dia meluru ke dapur,lalu mengambil pisau toreh di pergelangan tangan,Jiha menjerit.Suara jeritannya telah terkejutkan Dato Roy dan Datin Dina,turut terkejut Dayana dan Azzam ! 
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

0 comment(s):